Thursday, January 13, 2011

Edcoustic Live at USMKK!!

Wahai dunia dan sekalian alam!!
Saya nak bagitau yang favourite band saye datang USM KK!!!
EDCOUSTIC datang tempat saya..haaa..dekat kelantan!!
Happpppppyyyyyy gile tau tak??
Rasa macam tak cukup tanah kat Bumi, betapa happynya saya.. =))

Edc ni band nasyid kontemporari from Kota Bandung, Indonesia..
Mungkin Edc tak berapa femes lah kalau nak dibandingkan dengan Wali Band, Samsons, Kerispatih etc..
Tapi cukulah Edc femes dan mampu bertakhta di hati, jiwa dan perasaan saya..heeeee..

Saya mula2 start dengar lagu Edc tahun 2009 kalau tak silap..
Mula2 tau lagu 'Aku Ingin Mencintaimu Setulusnya'.. ini lagu cinta ketuhanan wokeh!!
First2 dengar dah angau..
Pastu, ada orang introduce pulak dengan lagu 'Muhasabah Cinta' pulak..
Kali ni memang jatuh cintaaaa separuh mati..ngehngeh..Sila dengar!! Sangatlah best!!
Ok, so dah kenal 2 lagu hits dorang..so, pe lagi, saye downloadlah lagu2 yang lain..
Seriusly wa cakap, memang gila best!! Der der dan cikaro cikaro sekalian wajib carik n dengar..hehe
Semua macam masuk elok je dalam jiwa nih..sebati je..nyaman je.. ;D


Tiba2 ternampak iklan macam ni 
maaf gambar tak elok..saya bukan jenis yang pandai pegang kamera..nampak je edcoustic nak dtg, Allah saja yang tahu happynya seorang Miss Loner..orang lain buat dek je..nak buat macam mana, edcoustic pun dorang tak penah dengar..orang-orang yg spesies klasik dan berjiwa sentimental macam saya je leh masuk dengan musik dorang..hehe..Tiket lak murah gila, rm8 je..pe lagi..kalau tiket beratus pun sanggup pergi semata-mata mahu tengok kang Aden sama kang Eggie.. *awas suami orang* ;P



Tengok picture kat atas ni..Observe leklok..Perhatikan..Fokusnya ialah..yang paling tepi, baju merah..banyak kan kerusi kosong?? haha..ini sebabnya kami datang terlebih awal..semangat kottttt nak pilih tempat depan2..5orang je geng topi yg mau datang..yang lain sebok nak pegi kursus kawen..ahaa..saya tak pegi lagi kursus kawen..tunggu nak pegi dengan calon 'abang'..haha
okeh, hbs pasal kawen..sambung pasal edc lg..


Siyes wa cakap lu..mantap gila suara kang Aden..sangat lain suara dia dgn dalam cd..kalau dalam cd, suaranya so-so je, tu pun saya da jatuh cinta..ini dengar live, real best!! cair kot!!! ahaha..
eceli ada 2 lagi artis lain yg buat performance, tapi takku hiraukan..sebab saya datang memang dengan nawaitu seikhlas hati nak tengok saya punya edc secara live..hehe


Sangat best..meruntun jiwa..mencairkan perasaan ..parah sungguh..hikhik..




Dengar punya dengar..suara yang sungguh merdu itu..uuuuuu..Tiba2 ada perasaan lain..apakah guwe udah jatuh cinta sama cowok Bandung? atau cuman ngefans doang? haha..*sekali lg, saya ingatkan, laki orang kot tuh* tenanglah wahai hati..hehe..normal la kan..nama lagi die hard fans..see, aku bisa ngomong indon sih..


Trimas ya kang eggie sama kang aden..i'll always support edcoustic!




Ok..for the very first time in my life,  saya beli cd!! siap mintak sign lagi tuh..selalunya, saya lah yang paling anti dengan orang-orang yang suka mintak sign ni..ok ok!! saya kalah..ini lah yang dinamakan fans!! ok sebelum ni saya memang tak kenal lansung ngan mamat edc 2org tu..tp cukup minat dengan lagu2 mereka..inilah yang dinamakan peminat sejati kan? minat bukan kerana rupa paras tp kualiti..heheh..
dan saya rasa sign dorang tu sgt special..susah kot mau jumpa dorang lagi..


Edc yang kiri and kanan tu..yg tgh tu bukan tau! hehe..yang baju merah tu plk nampak manic semacam je??
hehehehehehe..siap amek gambar lg tau!! hahaha..tak pernah kot dalam riwayat hidup seorang Miss Loner mau amek gambar dengan artis..tp nak buat macam mana kan kalau dah jatuh cinta tu..lautan api sanggup direnangi..malu sampai merah muka pun sanggup redah nak amek gambar..tapi, tak sempat pun mintak dorang tgk camera..ni semua gara2 budak2 laki kat sebelah tu!! tp xpe..dapat masuk gambar pun, hati ni dah berbunga-bunga..heeeeeeee.. =))


Sangat sukalahhhh..sampai hari ni masih teringat2 kenangan malam tu..angaukah saya? hikhik.. =))
Edcoustic!! jemput datang malaysia lagi, particularly, USM Kampus Kesihatan..nak datang Taman Desa Telipot pun takpe..nanti saya masakkan nasi tomato untuk kang Aden sama kang Eggie..haha

No comments:

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)