Friday, December 10, 2010

Respeklah MASA.. Tolonglah!!!

"Saya sudah terdidik menghormati masa"


"Saya respek masa lebih dari saya respek orang"


"Awak tak hormat masa? Maaf, sukar bagi saya nak hormat awak"


::: Amboi..sombongnya kau? :::

Maaflah.. Saya bukan sombong.. Tapi sudah terdidik menghormati masa..
Perkara yang paling IRRITATING bagi saya ialah bila orang tak hormat masa atau dengan kata lain, tak punctual..
Soalan berlegar di minda saya:
1) Susah sangat ke nak be on time? I can manage, why can't u?
2) Selesa ke rasa buat orang lain tertunggu-tunggu? I don't feel right..u?


Seriously saya cakap, saya cukup frustrated dengan golongan-golongan yang tak pandai hargai masa ni.. Especially kalau golongan-golongan itu adalah medical students.. Bukankah kamu-kamu ni bakal doktor? You'll be dealing with lives right? 4 minutes late will result in death.. Oh man.. I'm worry.. Who are the candidates to be a safe doctor in future? Is there any? *sigh*


Hmm.. lagi IRRITATING dalam case students sampai lewat dari cikgu/lecturer.. Where is your respects towards your teacher? Is Millenium student has lose their respects to teachers? If your teachers manage to be on time, to teach you, so why can't you afford to be punctual? Ingatlah kawan.. Dalam kita menuntut ilmu ni, kita bukan setakat mahu kaut semua ilmu tu.. tapi, carilah keberkatannya juga.. Senangkan hati guru kita.. Tak perlulah study sampai nak mati untuk berjaya, tapi belajarlah dalam barokah..


Hmm.. lagi satu perkara yang sangat-sangat IRRITATING.. bila orang-orang yang preach pasal agama, tapi lansung tak tunjuk respek dekat masa.. Yes.. Amar ma'ruf nahi munkar.. I respect those who do that.. Itu memang responsibility kita as a Muslim.. But why? Why friends? Why your always having difficulty when it comes to time management? 
" Demi MASA, Sesungguhnya manusia dalam kerugian kecuali, orang-orang yang beriman, dan beramal soleh dan orang yang menasihati dalam kebenaran dan kesabaran"
Amar ma'ruf nahi munkar dah betul..tapi, datang kelas lewat.. tak tepati masa.. bukan ke tak tele tu??
Then, i wonder, macam mana kamu manage waktu solat kalau tak tahu nak punctual dalam hal-hal lain? Hmm..


Saya tulis post pasal punctuality ni, macam la saya tak pernah lewat kan? 
Semua orang have their bad day kan? 
Habis tu korang yang tiap-tiap hari lewat tu, hari-hari bad day ke apa?
Hmm..musykil..


PESANAN KEPADA BAKAL DOKTOR dan kepada semua-semua jugak la..
PLEASE RESPECT TIME!!!


No comments:

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)