Wednesday, April 10, 2013

Sabar!

Sabar!
Sabar!
Sabar itu payah!
Namun disebalik kepayahan,
Akibatnya indah!

Sabar!
Ya.. Cuma itu yang perlu aku lakukan..

Sudah banyak petanda yang Allah bagi..
Sejak dari kecil, aku sudah belajar untuk sabar..
Tiada sapa ajar aku..
Pengalaman setia mengajarku bersabar..

Aku menangis, aku jerit, aku teriak..
Apa pun aku tak dapat..
Kemudian, aku sabar dan terus sabar dengan kehidupanku yang abnormal..
Akhirnya ia hilang ditelan arus masa..
Indah pengakhirannya..
Automatik aku jadi kenal erti sabar diawal usiaku..

Di zaman remaja juga begitu..
Aku menangis lagi, tiada berhenti..
Namun, ketika ini aku sudah pandai sedikit..
Aku tahu bahawa kadar masalah dan jumlah doa berkadar lansung..
Aku sabar.. Aku tetap sabar..
Indah pengakhirannya..

Kini aku sudah dewasa..
Tapi entah kenapa aku jadi lupa tentang sabar..
Aku menangis lagi.. Tersedu-sedu.. Di dalam hati, tiada berbunyi..
Malah hatiku jauh lebih rapuh berbanding jiwaku ketika berusia 6 tahun..
Aku lupa Dia sedia mendengar..
Aku lupa bahawa ini ujian dariNya..
Aku sakit.. Calar.. Pedih..
Sehingga suatu ketika aku tidak berdaya lagi..
Penat.. Longlai. Terasa habis nafasku..
Tiba-tiba, aku jadi ingat tentang Dia..
Aku ingat tentang Surat Cinta Maha Esa..
Tetapi aku belum tahu apakah pengakhirannya untuk kisahku ini..
Adakah berbaloi kesabaranku kali ini?
Ya Tuhan, berikan petunjukMu..
Beri aku kekuatan untuk terus bersabar..
Aku sakit..........

:(

No comments:

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)