Monday, May 30, 2011

Hikayat Mat Jenin..

Assalamualaikum..

Hai.. Hari ni saya nak cakap pasal Mat jenin.. korang kenal tak Mat Jenin? sebenarnya.. saya pun tak kenal.. apa yang saya tahu, Encik Jenin ni suka berangan.. Saya terfikir, adakah saya ni berketurunan Mat Jenin? teeheee..

Masa kecik2 dulu, saya ada satu favourite quotes yg saya ambil dari novel "Forgive the Moon".. Ianya berbunyi, "Like a girl in a song, like a woman in a story".. *kecik2 lagi saya ni hantu novel jiwang ok..teehee* Kenapa suka quotes tu? Sebab mana-mana heroin atau subject dalam cerita/lagu mesti special kan? Mesti happy ending kan? Saya pun nak macam tu..

Contoh,  Saya suka sangaaaaaat novel "Manisnya Cinta".. yerp itu novel melayu.. yerp itu cerita melayu.. yerp novel melayu adalah stereotaip.. yerp saya memang seorang yang bosan.. yerp saya tau fakta itu.. Whateveeeeerrr.. Yang penting, saya nak sangat jadi Ifti Liyana macam dalam cerita tu.. Dan saya nak sangat Nazmi macam dalam cerita tu.. *gatei nooo* ;D Sape tak nak miracle2 romantik? Sape taknak dilayan mcm puteri? Sape taknak boyfren yg gentleman dan niceeeee sgt dan hensem jgk? Sape taknak di treat dalam flight macam anak raja? Sape taknak semua org tepuk tgn dlm flight sebab dpt smooth landing, yang mana smooth landing itu adalah disebabkan kita? Sape taknak dapat hadiah birthday volkswagen beetle warna karamel? *oh itu kereta idaman! buat locum tiap tiap hari pun rasanya tak dapat beli beetle kuning.. wuwu =( *

 Saya tengok boys over flowers, saya nak jadi Jan Di.. Saya tengok Nora Elena, saya nak itu Seth Tan! ;D Saya dengar lagu secondhande serenade fall for u, saya nak jadi peempuan itu.. Saya baca 5 tahun 5 bulan, saya nak jadi Johanna Latif.. Saya tengok fairy tales, saya nak jadi Cinderella, Snow White dan semua2 princess tu..Saya tengok Merong Mahawangsa, saya nak jadi itu puteri cina, tapi scary la pulak.. ngeee.. Haiiihhh.. Tapi kalau bagi pilihan A,B,C,D saya nak jadi Ifti Liyana.. hee.. camane ni? camane ni?

Pernah baca poeam If? kalau tak silap bunyinya lebih kurang mcm ni, "If you can dream, but do not make dream your master".. *ok, saya memang peminat poem, novel, cerita cinta, lagu jiwang dan yg sama waktu dengannya..looong sigh* Maksudnya, kita boleh bermimpi, tapi jangan biarkan mimpi itu menguasai kita.. Kita perlukan angan-angan.. Sebab angan-angan boleh jadi pendorong semangat.. Tapi kes ini dalam hal-hal kerja, pelajaran boleh lah diadaptasikan.. Kalau dalam kes "Like a girl in a song, like a woman in a story" macam mana pulak? Oh God, I'm praying for a miracle.. Because I'm a dreamer, so I believe in miracle.. ;D

I'm 21.. but i still believe those fairy tales.. ahhh, i want to be cindrella! ;D

No comments:

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)