Monday, September 16, 2013

Yang itu kah? Atau masih yang ini?

Yang itu..
Hadirnya agak lewat..
Tapi datangnya memberi kehangatan..

Yang ini..
Hadirnya terlebih awal..
Tapi datangnya membawa sinar..

Yang itu..
Ada dimana-mana saat perlu..
Memberi perhatian saban waktu..
Tidak berganjak disuruh pergi..
Malah makin teguh dia berdiri..

Yang ini..
Kadang ada kadang tak ada..
Adanya dia menggetarkan rasa..
Tiadanya dia menyalakan rindu..
Hilangnya dia membunuh jiwa..

Yang itu..
Dia yang sentiasa mengiringi kejayaan..
Dia yang ada disamping di saat paling getir..
Dia yang mengesat airmata yang jatuh dipipi..
Dia yang tak pernah bosan mendengar isi hati..
Dia yang sentiasa dengan kata semangat..
Dia yang sanggup menanti dan terus menanti..
Buat aku terharu..

Yang ini..
Dia yang mengajar erti rasa..
Dia yang didik makna rindu dan perlu..
Dia yang buat jiwa tak tentu..
Dia yang buat airmata jatuh kepipi..
Dia yang buat hati mengaduh kesakitan..
Dia yang semakin menjauh dan terus menjauh..
Buat aku hilang arah..

Yang itu, sifatnya bisa mempersona siapa sahaja..
Yang ini, secukup rasa saja tapi bisa buat aku terpana..

Yang itu cukup sempurna..
Yang ini juga aku pilih..
Bila hati tidak selari dengan akal..
Bila hati yang membuat pilihan..

Ahhhh, aku bingung!! Yang itu kah, atau masih tetap dengan yang ini??

No comments:

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)