Friday, May 10, 2013

Hilang selera


Salam..

Kalau ada yang baca entry sebelum ni, saya sebenarnya dalam mode "On Diet" sejak 2 minggu lepas.. Mula-mula memang niat di hati nak berdiet sebab nak kurangkan berat badan dan juga nak dapatkan bentuk badan yang tiptop.. Memang awal-awal dulu dah ikut plan-plan dalam program diet.. Tapi, sekarang?? Sekarang tak payah ikut plan pun memang dah tak lalu nak makan.. Seleraku hilang.. Lesap.. Entah ke mana.. Bila tengok makanan yang dulunya memang jadi kegemaran saya, brain saya tak ada response pun.. Wat dek je.. Tak terliur lansung! Pelik juga.. Padahal saya ni jenis selera tinggi juga.. Lepas tengok diabetic foot yang ada maggots pun saya masih berselera.. Tapi, kali ini lain sangat.. Pola pemakanan jadi tidak menentu..

Semalam kawan-kawan ajak pergi dinner kat Kenny Rogers sempena post A&E posting (Accident & Emergency) exam.. Order macam biasa la, quarter chicken, pastu side dish 3 jenis ; coleslaw, mashed potato, macaroni and cheese.. Last2, setiap side dish tu, saya jamah dalam sesudu dua je.. Sekadar untuk glucose load.. Membazir sangat! Tapi betul perut saya tak boleh nak terima makanan tu.. Sebelum ni semua orang dalam family saya sudah tahu bahawasanya saya ni peminat nombor satu pakcik Kenny.. Tapi sekarang.. Hurmm..

Dan.. Sebenarnya dinner saya malam tu adalah kombinasi breakfast, lunch and dinner.. Pagi tu dlm pukul 9.30 am, actually saya beli nasi bungkus pagi RM2 yang saya cuma makan 2 sudu.. Selebihnya jadi makanan kucing.. Maafkan saya nasi, tapi perut saya ni memang tak boleh nak terima awak!

Hari tu saya ada exam pukul 2.30-4.30petang.. Lepas exam tu saya dah mula naik seram sejuk, menggigil kaki tangan.. Pulang ke bilik, saya makan gula-gula mentos dan took a nap kejap lebih kurang 20minit, sebab memang rasa sangat penat dan tak bermaya.. Bangun dari tidur dalam 5.50 petang untuk solat asar, saya rasa macam seluruh tubuh saya dah tak ada tenaga lansung.. Yang peliknya perut tak rasa lapar lansung, tapi saya aware saya sebenarnya dalam hypoglycemic state.. Bangun, ambil wudhuk dan solat.. Rasa segar sikit.. Dan kemudian saya terlelap lagi sehingga jam 7 petang, bangun untuk solat Maghrib dan bersedia nak keluar dinner..

Selera saya mati..
Sebab apa?
Sebab makan hati berulam jantung..
Nampaknya makin cepat lah saya capai target nak lose weight.. Well, I've lose 3 kilos in 1 week.. No joke!
Apa nak jadi-jadilah..
*Sigh*

2 comments:

Anonymous said...

DIET jgn x DIET
.............
Nampak chubby dah tu... Lepas pos2 la biskut sblm raya

Fadzleen Ezyani said...

:(

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)