Wednesday, May 15, 2013

Unexpected Parcel

Salam

Sekarang saya posting dekat Anaesthesia and Critical Care Department atau dalam bahasa yang lebih mudah difahami, Jabatan yang mengkhususkan dalam bidang bius dan rawatan rapi.. Dan hari ini giliran shift menempatkan saya di dewan pembedahan.. Jam menunjukkan pukul 1.40 petang selepas menyaksikan sendiri 2 jenis pembedahan Orthopaedics yang menggunakan Spinal Anaest dan Combined Spinal Epidural.. Sudah tengahari, badan pun dah ada half energy, maka saya decide untuk pulang ke bilik..

Sebelum pulang ke bilik, saya ke pejabat asrama terlebih dahulu untuk cek samada tudung yang saya tempah dah sampai ke belum.. Mata melirik senarai nama penerima parcel, YESSS!! Ada!! Shawl yang saya order dah sampai.. Happy sangat!! Saya pun minta petugas asrama untuk mengambil parcel saya.. Kemudian, dia mengeluarkan satu kotak yg agak besar.. Terkejut bukan kepalang! Takkan la setakat beli shawl sehelai masuk dalam kotak yang besar gedabak.. Saya semak sekali lagi.. Betul, memang tertera nama penuh saya di column penerima slip Poslaju itu.. Tapi, nama sender? Tak ada!! Cuma alamat sahaja..

Maka fikiran yang pelik-pelik datang bersarang.. Apa yang ada dalam kotak ni? Siapa yang bagi? Ermm dapat free gift kot.. Saya lajukan langkah perjalanan ke bilik.. Setibanya di bilik, terus saya membukanya.. Banyak sangat barang dalam tu!! Dan shawl saya tak ada pun!! Saya keluarkan barang-barang tersebut satu persatu.. Dalam kotak besar Poslaju tu, terdapat 2 kotak comel berlainan saiz bermotifkan Polkadots Merah, Hitam dan Putih.. Ada sepasang kain smooth and silky 4 meter berwarna kuning mustard bercorak paisley, dan dalam kotak comel, terdapat lagi sehelai ladies t-shirt berwarna royal blue dan juga satu fridge magnet..

Tiba-tiba saya ternampak tulisan yang menyampaikan sesuatu mesej kepada saya, tapi tiada nama tertera.. And to 'you' who i never know who you are, Thanks!

It makes me realize that sometimes stranger can be so heart warming compared to those people we've known for years, people who we always give high expectation, people who we cannot live without.. It makes me remember I must appreciate those who appreciate me and walk away from the people who does not deserve my tear..

Siapapun kamu yang menghantar bungkusan istimewa itu, saya ucapkan TERIMA KASIH!! I felt appreciated.. and It makes this broken heart smiles.. even for a while.. :)

No comments:

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)