Friday, May 17, 2013

Disebalik kelembutan itu..

Ya, mungkin di luarannya..
Kau lihat perwatakanku begitu lembut..
Kau kata bicaraku melembutkan egomu..
Kau rasakan parasku penuh kelembutan..
Itu pendapat kau terhadap aku..
Mungkin benar, mungkin tidak..
Aku tidak pantas menilainya..

Namun, adakah engkau tahu..
Disebalik kelembutan itu..
Tersimpan satu hati yang kental..
Terselit satu jiwa yang membara..

Adakah engkau tahu..
Disebalik kelembutan itu..
Aku tegas dalam pendirianku..
Aku tidak takut bermain api..

Adakah engkau tahu..
Disebalik kelembutan itu..
Punya perasaan yang pernah hancur..
Terluka, bernanah dan berdarah..

Adakah engkau tahu..
Disebalik kelembutan itu..
Kau sangka aku boleh dipijak-pijak..
Aku juga ada dendam dan amarah..

Adakah engkau tahu..
Disebalik kelembutan itu..
Aku sukar memaafkan..
Aku sukar melupakan..

Ya, aku seorang wanita..
Wanita yang disebalik kelembutan itu,
Jiwanya lebih keras dari apa yang kau sangkakan..

No comments:

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)