Thursday, August 15, 2013

Akukah yang berputus asa?

Apabila terbit sebuah rasa yang sama antara dua hati, adakah ia akan kekal tanpa perlunya perjuangan antara keduanya?
Adakah rasa itu kekal sama jika hanya satu pihak yang masih berjuang?
Adakah rasa itu akan kekal bila mana salah satu pihak sudah enggan berjuang?

Sebisa kudrat zahir dan jiwaku, aku akan terus berjuang..
Aku akan belajar bertahan dan bersabar..

Tapi aku juga kenal erti penat dan lelah..
Aku pasti akan berhenti mengejar bila nafasku sudah tercungap..
Langkahku pasti semakin perlahan bila aku hilang tempat tujuku..
Semangatku suatu hari pasti akan pudar bila hasilnya samar..
Usahaku pasti terhenti bila aku rasa cerita kita bakal tamat..

Akukah yang berputus asa?
Atau engkau yang enggan turut sama berjuang?

No comments:

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)