Friday, July 19, 2013

Koleksi Rayaku 2013

Tahun ni abah yang mengepalai dalam proses menentukan tema pakaian raya.. Dia cakap nak warna hijau macam kubah Masjid Nabawi.. tu diaa description abah.. Setelah menggoogle beberapa warna, rupanya warna Emerald Green pilihan abah.. Emerald Green memang tengah in kan sekarang.. Mula2 dulu tengok Scha AlYahya kahwin pakai warna tu terus jatuh hati.. Maka petang itu juga kami ke Jakel, beli kain dari gulungan yang sama untuk lelaki mahupun perempuan.. Cuma saya dan kakak beli 2meter je sebab nak mix and match, tak de la boring sgt kan..

Lepas tu fikir lah pulak nak match dengan kain.. Susah jugak jadi perempuan.. Kalau lelaki senang je, beli kain 4 meter, terus hantar taylor jahit baju melayu.. Jadi, saya dan kakak memilih kain songket, tapi corak dan tona warna yang berlainan.. Mana boleh sama!! Hehe.. Ok, pastu pening lah pulak nak fikir nak jahit pesen macam mana pulak? Memandangkan sekarang peplum tengah hot, maka saya mintak taylor jahit peplum fishtail.. Tapi tak siap2 lagi, berdebar tunggu nak tengok macam mana jadi baju tu.. hehe.. Harap-harap cantik lah kan.. Ok, tu untuk hari raya pertama..

Selain itu, saya ada juga menggrab beberapa pasang lagi baju/dress untuk raya memandangkan diri dalam manic phase sekarang, jadi spending spree aje kerjanya.. Semua ni dari onlineshop2 kegemaran, lagipun saya dah biasa beli dari kedai2 ni dan dah tau kualitinya bagus.. Sekarang saya dah tak minat keluar shopping sebab semua kan di hujung jari..teehee.. Antara yang saya dah sempat grab ialah :

Yang ni dari Poppy Raya Collection dari ThePopLook.com Comel tak?? Hehe.. Model cantik pakai apapun cantik! Saya yang kemetot ni pakai taktau lah jadi apa nanti..


Then, saya sempat grab peplum dari Minaz Boutique sebab kebetulan hari tu Minaz buat sale, maka tunggu apa lagi? Ngehehe.. Cuma saya tak berapa suka material kain dia dan potongan skirt dia.. Takpelah, wait n see raya nnt jadi macam mana rupa..
Yang ni dress dari www.arlene.my long dress decent chiffon warna dusty pink yang memang dah lama saya idamkan.. Dress plain je pun tapi sukaaaa sangat sebab warna dia sweeeeeeeeto!

Last but not least, peplum blouse dari Padieka.com.. Ok saya memang fall in love dengan peplum sekarang.. Simple je dan saya perlu match dengan skirt untuk raya.. Lepas raya boleh pakai dengan jeans je.. Hehe..

Ok.. Nanti dah start kerja, dah tak sempat dah nak membeli belah, maka inilah waktunya.. Hahahah!! Tak sabar nak tunggu raya, nak attend wedding, nak jumpa sahabat handai, saudara mara.. Sebab tu lah kena banyakkan koleksi raya.. Muehehehe.. ;D




1 comment:

.::: Princess MOMOY :::. said...

cantik-cantik semuanya baju u dear

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)