Sunday, April 24, 2011

Update setelah sekian lama bertapa

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Haiiii semua!! Lamanya tak hapdet blog!! Siyes lama!! Tp xde org kesah pun kan.. Jadi saya fikir, selagi saya tak buat first step, selagi tu lah blog saya ni berhabuk..

Belum terlewat rasanya nak cite psl exam hari tu.. Saya dah habis exam Professional 2!! Untuk pengetahuan semua, Medic Student di institusi pengajian saya hanya perlu menempuh 3 kali sahaja peperiksaan besar.. Professional 1(Pro) ketika di Tahun 1, Pro 2 ketika di tahun 3 dan akhir sekali pro 3 di tahun 5.. Senang tak belajar medic? Tiga kali je exam!! Jangan jeles!! Hehe.. Memang tak perlulah awak jeles sebab even 3 kali je exam, tapi tiap kali exam, rasa macam nyawa di hujung pedang je.. Seriusss!! Dan Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah, saya lulus exam Pro 2.. 'The Topies' pun semua lulus, Syukran Ya Allah.. Maka saya dah berhutang puasa 5 hari berturut2.. insyaAllah saya akan tunaikan..

Ok dah lah ea cite psl exam.. tak mau lah tension2.. Saya nak cakap kat sini, saya bercuti selama 5 bulan!! Bermula 1 April yg lepas sampai 11 September 2011.. Heaven tak?? hehe.. mengalahkan cuti ibu bersalin.. 5 bulan wok cuti!! Sape nak bagi??

Jadi, saya plan banyak benda nak buat sepanjang cuti ni.. Pertama sekali, mestilah nakkk.....kahwin..Eh Eh, itu mestilah tipu.. nak kawen ngan sape, mana nak cekau calon.. kehkeh..

First benda yg saya buat ialah BISNES! Bisnes kecil2 saja.. Ok, sila tengok di kanan anda.. Ada link ke Fanpage Facebook saya kan? Ok, klik di situ dan Like page tersebut ok sayang?.. =) Saya memang berotak bisnes.. Mind you, saya bukan mata duitan, jauh sama sekali, tapi itu mmg dah minat saya.. Genetik mungkin.. Saya rasa 5 bulan ni merupakan masa yg sangat sesuai utk saya cari duit poket sikit2.. Nanti lepas habis belajar insyaAllah 2013 nanti, mesti nak fikir psl marriage pulak kan?? Teeehee.. So, memang perlukan duit.. That's why sy kerja.. sebab saya bukanlah orang senang.. Semua kena usaha sendiri.. Takkan nak kawen pakai duit mak bapak kot? Never Never!

Lepas tu, saya rancang dalam 2 kali seminggu saya nak ke ward.. Nak clerk patient.. Supaya saya taklah lost sangat naik tahun 4 nanti.. 5bulan, memori kita akan hilang kalau ikut theory natural decay.. So, kita tak boleh lost access dgn knowledge yg kita dh belajar utk maintain ingatan..

Lagi, macam biasalah, saya akan jadi surirumah sepenuh masa lah.. teehee.. Jadi, masa 5 bulan ni insyaAllah saya akan gunakan sepenuhnya utk polish skill memasak.. Sebab nnt saya kawen, saya tau sy akan sibuk.. Mungkin saya akan ada pembantu rumah utk tolong jaga anak.. Tapi, kalau boleh bab2 masak saya tak nak serahkan kat orang lain.. Saya nak masak sendiri guna airtangan saya.. Nak pikat suami dan anak2.. kehkeh..
*naper asyik cakap pasal kawen je ni* wakakaka.. well, i'm 20 going 21.. hehe..

Dan akhir sekali, saya nak baca buku banyak-banyak-banyak.. Novel!!! Bukan buku medic semata ok! Dan insyaAllah saya nak baca buku-buku agama jgk..

Ini semua perancangan saya.. Tapi saya tak ada kuasa menentukannya.. InsyaAllah, apa yg terbaik yg Allah dah rancangkan untuk saya, itulah yg akan saya buat.. Samapi kat sini je kali ni.. Warm up.. =))

Salam sayang~

3 comments:

ishanokokoro said...

clerk pt 2x seminggu?wow!mcm mnrk..heee

Fadzleen Ezyani said...

hehe..
jom2..
ni sebab malas wat attachment..
kalo wat attachment, gano nak kijo..hehe

Anonymous said...

Baik informasi, pos Terbaik berguna, Terima kasih atas this.I saham akan kembali untuk membaca lebih lanjut.

Awak mungkin suka baca ini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please click 'Older Posts'
The Loner says Thank You =)